شرایط خرید اعتبار بآشگاه کارگزاری آگاه

شرایط خرید اعتبار بآشگاه کارگزاری آگاه

برای خرید اعتبار و وام باید شرایط خرید اعتبار بآشگاه کارگزاری آگاه را دارا باشید.

لطفا این متن را تا انتها با دقت مطالعه نمایید.

شرایط خرید اعتبار و وام بآشگاه کارگزاری آگاه

  1. تکمیل فرم قرارداد اعتباری با کارگزاری آگاه (نیاز است که شما در کارگزاری آگاه قرارداد اعتباری داشته باشید).
  2. داشتن ارزش تضمین متناسب با وام یا اعتبار درخواستی شما
  3. مشتری ملزم است حداقل ارزش تضمینی معادل میزان اعتبار درخواستی، نزد کارگزاری آگاه داشته باشد. ارزش تضمین برابر است با 60 درصد دارایی سهام. (طبق تغییرات جدید از سوی بورس)

به عنوان مثال برای اخذ بسته اعتباری 60 میلیون تومانی مشتری حداقل باید حدود 100 میلیون تومان دارایی سهام داشته باشد.

نکته مهم: برای مشاهده ارزش تضمین دارایی خودتون می توانید از سامانه معاملاتی آگاه قسمت سبد سهام، میزان ارزش تضمین خودتون و مقدار مجاز فعال سازی وام یا اعتبار را مشاهده کنید.

همچنین دقت داشته باشید نباید میزان مجموع وام و اعتبار فعال شما بیشتر از مبلغ ارزش تضمین سبد سهام شما شود.


نکات قابل توجه شرایط خرید اعتبار و وام بآشگاه کارگزاری آگاه

  1. خریدار برای دریافت وام حداقل باید در سطح پنج باشگاه آگاه باشد.
  2. بر اساس تصمیم سازمان بورس، با توجه به مبلغ ریالی سبد سهام(ارزش تضامین) به میزان 60 درصد آن به شما اعتبار تعلق می گیرد. مثلا اگر 100 میلیون سهم داشته باشید، حداکثر 60 میلیون اعتبار یا وام به شما تعلق می گیرد.
  3. بعد از فراهم بودن شرایط گفته شده باید به صورت حضوری به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه کنید و قرارداد اعتباری را امضا کنید.
  4. در کارگزاری با توجه به سبد سهام شما، سقفی ریالی برای استفاده از اعتبار مشخص می کنند.
  5. قرارداد اعتباری، ویژه بسته های اعتباری و فارغ از قرار داد دریافت کد بورسی می باشد.
  6. در صورت وجود ارزش تضمین کافی، دریافت اعتبار بالای ۵۰۰میلیون ریال نیز امکان پذیر است. به‌عنوان مثال برای دریافت اعتبار ۱ میلیارد ریالی ۳ ماهه می‌توان درخواست خرید دو بسته ۵۰۰ میلیون ریالی سه ماهه ثبت نمود.
  7. حداکثر سقف مجاز برای دریافت اعتبار یک ماهه، ۲۰۰میلیون ریال (۲۰ میلیون تومان) است  و مشتری امکان درخواست اعتبار بیشتر با سررسید یکماهه را ندارد.
  8. در مدت زمان استفاده از بسته‌ها، هر ماه ۳۰روز تقویمی در نظر گرفته شده است.
  9. تاریخ اعمال یعنی تاریخی که مشتری تمایل دارد از آن تاریخ به بعد از بسته مورد نظر خود استفاده نمایید.
  10. تاریخ درخواست حداقل باید یک روز کاری پیش از تاریخ اعمال باشد.
  11. برای مشاهده تاریخ سررسید بسته های اعتباری خود می توانید از طریق نسخه تحت وب آساتریدرآگاه، به حساب معالات بر خط خود وارد شده و از بخش وضعیت مانده تاریخ سررسید هر بسته را مشاهده نمایید.
  12. در صورت عدم استفاده از بسته اعتباری خریداری شده، هزینه پرداختی برای بسته به ازای روزهای استفاده نشده محاسبه و به صورت مرتب به حساب بآشگاه فرد بازگردانده می‌شود.
  13.  با تسویه به موقع (در تاریخ سررسید)، جایزه خوش حسابی به میزان ۵ درصد از قیمت اصلی پرداخت شده بابت اعتبار استفاده شده، به حساب بآشگاه مشتری واریز می شود

توجهات مهم فعال سازی اعتبار از طریق باشگاه 20

  1. برای تمدید وام یا اعتبار باید تاریخ اعمال را یک روز بعد از اتمام وام یا اعتبار فعلی ثبت کنید.
  2. برای تمدید وام یا اعتبار می توانید از وام یا اعتبار جدید استفاده کنید.
  3. دقت داشته باشید باید قبل از خرید وام یا اعتبار به یکی از شعب کارگزاری مراجعه کنید و قراراداد اعتباری امضا کنید.
  4. در صورتی که درخواست شما توسط آگاه رد شد باید شماره پیگیری درخواست را به همراه عکس از گزارش درخواست رد شده برای پشتیبانی سایت ارسال کنید.
  5. به هیچ عنوان نباید قبل از اعمال مبلغ درخواست در پرتفوی آگاه درخواست را در سایت باشگاه20 تایید کنید.
  6. روز تاریخ اعمال درخواست و بعد از اعمال مبلغ در پرتفوی آگاه شما باید در سایت باشگاه20 صفحه ی حساب کاربری اقدام به تایید درخواست کنید.

تشریح وضعیت در گزارش بسته های اعتباری

  • آماده ارسال: ابتدایی‌ترین وضعیت درخواست بسته اعتباری ثبت شده، “ آماده ارسال برای کارگزاری” است. در این مرحله هنوز درخواست شما از بآشگاه برای سیستم اعتبارات ارسال نشده است.
  • در انتظار تایید کارگزاری: در این مرحله شرایط شما جهت دریافت اعتبار توسط سیستم تایید شده و درخواست اعتبار شما جهت بررسی نهایی و انجام، به واحد مربوطه ارسال می گردد. شایان ذکر است در این مرحله شما امکان لغو بسته را نداشته و تنها می توانید درخواست “انصراف” بدهید که در صورت تایید درخواست “انصراف” شما توسط واحد اعتبارات، بسته اعتباری لغو خواهد شد.
  • در انتظار تایید استفاده کننده: هنگامیکه شما برای شخص دیگری درخواست بسته اعتباری می دهید، تا پیش از تایید دریافت کننده اعتبار، این وضعیت نمایش داده می شود. در نظر داشته باشید که در صورت تایید استفاده کننده، شما دیگر امکان لغو با انصراف درخواست را نخواهید داشت و تنها “لغو” توسط استفاده کننده اعتبار امکان پذیر خواهد بود.
  • منقضی شده: در بسته های انتقالی، دریافت کننده اعتبار تا ۴۸ ساعت کاری قبل از تاریخ اعمال بسته امکان قبول یا رد بسته را دارد. درصورتیکه هیچگونه اقدامی از سوی استفاده کننده اعتبار صورت نپذیرد، سیستم بصورت خودکار بسته اعتباری را رد کرده و در گزارش اعتبارات وضعیت “منقضی شده” نشان داده می شود. بدیهی است وجه حاصل از خرید بسته اعتباری به حساب بآشگاه شما (درخواست کننده اعتبار) عودت داده خواهد شد.
  • تایید شده: با توجه به کامل بودن مدارک شما نزد کارگزاری، بسته مورد نظر تایید شده و از زمان تاریخ اعمال (که شما مشخص کرده بودید)، قابل استفاده در حساب معاملاتی شما (نزد کارگزاری آگاه) است.
  • رد شده: با توجه به نقص تمام یا بخشی از مدارک شما برای دریافت اعتبار نزد کارگزاری، بسته مورد نظر تایید نشده و با وضعیت رد شده در گزارش قابل مشاهده است. همچنین علت رد بسته (عدم وجود قرارداد اعتباری نزد کارگزاری، عدم کفایت موجودی وجه تضمین و .. ) در همین گزارشدرج شده است. با رد بسته مورد نظر، قیمت خرید آن به حساب بآشگاه شما عودت داده خواهد شد.
  • لغو شده: گر پیش از زمان ارسال درخواست به واحد اعتبارات، از درخواست خود منصرف شوید، می‌توانید با استفاده از گزینه لغو (در بخش گزارش بسته‌های اعتباری در ستون توضیحات) آن را لغو نمایید. بدیهی است پس از لغو بسته، قیمت خرید آن مجدداً به حساب بآشگاه شما عودت داده خواهد شد.

روش های تسویه اعتبار

  1. در صورتی که قصد تمدید اعتبار یا وم خودتون رو دارید و امکان تمدید مجدد از حساب خودتون وجود ندارد می توانید از باشگاه 20 بعد از خرید وام یا اعتبار تاریخ اعمال درخواست را یک روز بعد از اتمام درخواست فعلی ثبت کنید.
  2. اگر مشتری قصد دارد از محل فروش سهام، اعتبار خود را تسویه نماید، لازم است که دو روز کاری قبل از پایان مهلت بسته، نسبت به تسویه آن اقدام کند.
  3. اگر مشتری قصد دارد از محل فروش اوراق مشارکت، اعتبار خود را تسویه نماید، لازم است که یک روز کاری پیش از پایان مهلت بسته، نسبت به تسویه آن اقدام کند.
  4. چنانچه مشتری قصد تمدید اعتبار خود را دارد، به شرط وجود ریال کافی در بآشگاه با همان شرایط بسته قبلی، می‌تواند به گزارش اعتبارات مراجعه نموده و در گزارش مذکور، بسته مورد نظر را تمدید کند. شایان ذکر است که گزینه “تمدید” تا یک روز قبل از تاریخ سررسید فعال است.
  5. چنانچه مشتری قصد تمدید اعتبار خود را داشته باشد ولی شرایط خرید همان بسته را نداشته باشد، می تواند بسته یا بسته‌های دیگری را خریداری نموده و تاریخ اعمال آن را یک روز پس از تاریخ سررسید اعتبار قبلی انتخاب کند ولی باید در نظر داشته باشد که ارزش بسته یا بسته های خریداری شده کمتر از ارزش بسته قبلی نباشد.

تمدید اعتبار از طریق باشگاه 20

در صورتی که قصد تمدید اعتبار یا وام خودتون را از طریق سایت باشگاه20 را دارید باید پس از خرید اعتبار یا وام تاریخ اعمال درخواست را یک روز بعد از اتمام درخواست فعلی قرار دهید.

لطفا قبل از خرید اعتبار یا امتیاز متن آموزش خرید و فروش بسته اعتباری و امتیازرا مطالعه کنید.


منبع: باشگاه کارگزاری آگاه


اردیبهشت - ۱۳۹۹